Нове дослідження “Податковий індекс” за період квітень – жовтень 2019 року демонструє деяке погіршення настроїв експертів – показник Індексу склав 2,90 балів з 5 можливих, у порівнянні з 2,98 у попередньому періоді.

Дослідження проводить Європейська Бізнес Асоціація.

“Найбільш оптимістичними щодо стану податкової системи підприємці були наприкінці 2018 – на початку 2019 року. Зараз же спостерігаються точкові погіршення в оцінках респондентів, які власне і вплинули на зниження інтегрального показника. Так, зросла частка невдоволених податковим законодавством – 26%, тоді як у попередньому періоді таких було 23%. Ще 59% експертів вважають якість податкового законодавства України задовільним”, – ідеться в дослідженні.

Експерти вказали основні фактори, які негативно впливають на підготовку податкової звітності та адміністрування:

  • кількість часу, витраченого на підготовку податкової звітності та сплату податків;
  • незрозумілість правил та роз’яснень щодо підготовки податкової звітності та проведення платежів;
  • недосконалість електронної системи звітності;
  • поспішне запровадження нових правил та недостатність часу для пристосування до них;
  • кількість платежів.

Податок на депозит 2019

За даний період відчутні прояви фіскального тиску відчули на собі 28% опитаних, що практично повторює результат у минулому періоді. 29% повідомили про те, що тиск був майже відсутній і ще 9% експертів взагалі не зіштовхнулися з цим явищем впродовж досліджуваного періоду. У попередньому періоді кількість останніх складала 18%, тож ми бачимо, що кількість таких компаній на сьогодні скоротилася вдвічі.

Серед методів тиску, які все ще спостерігаються, бізнес назвав такі:

  • необґрунтовані інформаційні запити;
  • необґрунтовані трактування податкового законодавства контролюючими органами та несприйняття ними контраргументів/пояснень;
  • упереджені рішення фіскальних органів;
  • технічні проблеми з роботою серверу під час подання електронної звітності та реєстрації податкових накладних з ПДВ.

Результати опитування показали, що кількість незадоволених якістю податкових сервісів дещо зросла – 29% (у попередньому періоді – 24%). Водночас 33% опитаних підтвердили, що задоволені якістю податкового обслуговування, а ще 38% вказали на задовільний рівень послуг.