Уряд дозволив застосування відходів виробництва, зокрема, металургійних шлаків і золи, в дорожньому будівництві.

Як повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури, відповідне рішення було ухвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 4 грудня.

«Таке рішення уряду дозволяє позбутися залежності від імпорту з Російської Федерації будівельних матеріалів, зокрема бітуму. Це також дозволить економити кошти під час дорожніх робіт, якість при цьому буде належною», – цитує прес-служба міністра інфраструктури Владислава Криклія.

За словами міністра, вже напрацьована база нормативно-технічних документів, що враховує як вітчизняний, так і європейський досвід у цьому питанні.

«Ці норми регламентують вимоги до технологічних процесів та складових дорожнього бетону, головною з яких є застосування виключно високоякісного портландцементу, а також безпосередньо металургійних шлаків», – підкреслив Криклій.

Наголошується, що відтепер при здійсненні публічних закупівель робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту автомобільних доріг загального користування обов’язково буде передбачатися застосування нецінового критерію «Заходи із захисту навколишнього середовища» з його питомою вагою не менше ніж 10%.

«У договорах на будівництво, поточний ремонт автомобільних доріг загального користування у Запорізькій, Донецькій, Луганській, Дніпропетровській, Миколаївській, Кіровоградській областях буде передбачатися використання відходів виробництва (металургійних шлаків, золи і т. д.), що відповідає нормативним документам з питань екологічного маркування та декларації», – йдеться в повідомленні.

У прес-службі зазначили, що досі ціновий критерій залишався єдиним критерієм, який застосовується замовниками для виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування для визначення підрядних організацій.

«Таке рішення має поліпшити екологічну ситуацію – відходи повинні не забруднювати навколишнє середовище, а «працювати» на користь суспільства», – йдеться в повідомленні.